Zeehonden

5 juni 2022 - Nyköping, Zweden

Na Harstena werd het tijd om weer een echte haven op te zoeken, want onze voedselvoorraden slonken en de berg was groeide. Gelukkig konden we aan allebei iets doen in Arkösund.
Arkösund is een leuk plaatsje wat vooral gericht is op de watersport. Er is niet zoveel te doen (al konden we wel midgetgolfen🏌️), maar dat was ook wel weer relaxed voor een paar dagen.

Midgetgolfen

In Nederland komt het zeilseizoen en ook het toerisme in het algemeen al in april op gang. Maar hier is dat pas half juni. Tot nu toe was het overal dan ook erg rustig. Dit weekend was voor het eerst dat we het iets drukker zagen worden op en om het water. En helpt het natuurlijk ook dat het lekker weer is😎

Vandaag zijn we met volop zon op weg gegaan naar Nyköping. Onderweg hebben we nog zeehonden gezien. Echt superleuk, van die koppies boven water. Verder kwamen we nog langs een zeilwedstrijd en langs de hoogovens van Zweden (dat weten we niet zeker hoor, maar het zag er wel zo uit). Jammer, die industrie, maar je ontkomt er niet aan.

Nadat we aangekomen zijn, hebben we nog wat door Nyköping gewandeld. Het ziet er uit als een leuke en mooie stad.

Boulevard van Nyköping

Morgen verlaten we de boot voor een paar dagen en pakken we de trein naar Stockholm. In eerste instantie wilden we graag met de boot naar Stockholm, maar om dat te redden in de tijd zouden we een aantal dagen flinke afstanden moeten afleggen en dan nog niet zoveel tijd hebben voor Stockholm zelf. Daarom gekozen voor de trein en een appartementje in de stad. Stockholm, here we come!

1. Dick en Gerry van den Boom-Voskamp:
    6 juni 2022
    Leuk verhaal weer en nu dan even met de trein is ook wel een welkome afwisseling ook voor de boys. Stockholm is ook een leuke plaats. Veel plezier en tot de volgende keer.
  2. Monique en René:
    7 juni 2022
    Weer mooie verhalen! We zijn benieuwd naar jullie belevenissen in Stockholm !
  3. Marlon Smit:
    7 juni 2022
    Prachtig weer! Goede keuze om met de trein naar Stockholm te gaan. Veel plezier!
    Groetjes