Wind, wind en nog eens wind

17 juli 2022 - Hou, Denemarken

Het is alweer bijna een week geleden dat we aankwamen in Ebeltoft. En het had weinig gescheeld of we lagen er nog. Want wind, wind en nog eens wind. Of ‘het waait als de rook’, zoals de schrijver van onze zeilbijbel schrijft😉

Gelukkig is Ebeltoft, zoals we al eerder schreven een leuk stadje, dus we hebben ons wel vermaakt. Lekker gewandeld door het stadje en langs de havens (er zijn er drie), wafels met ijs gegeten, het oude stadhuis bekeken en een oude wolververij bezocht. Dat laatste was eigenlijk per ongeluk doordat twee musea bijna dezelfde naam hadden en we naar de verkeerde waren gewandeld. Daarna naar de andere, een soort rariteitenmuseum wat ons wel grappig leek, maar die was helaas dicht. De Maltfabrikken was wel open en ook erg bijzonder. Dit is een oude bierfabriek dat nu dienst doet als een soort artistiek centrum. Leuk is dat de oude elementen van de fabriek nog terug te zien zijn.

Maltfabrikken

Gisteren nog een wandeling ten zuiden van de haven gemaakt. Hier ligt een mooi bos en natuurgebied.

Natuurgebied

Vanmiddag nam de wind iets af tot windkracht 4 á 5, en zijn we dan toch eindelijk vertrokken. Emiel was blij, want die kon eindelijk weer zeilen. Van Selma had de wind nog wel iets minder gemogen (die is en blijft ook na dit avontuur toch een mooi-weer-zeiler😉). Maar we zijn na 4 uur varen veilig aangekomen in Hov.

1. John:
    18 juli 2022
    En Kasper en Ruben? Hoe vinden die windkracht 4-5?
  2. Dick en Gerry van den Boom-Voskamp:
    18 juli 2022
    wij zijn net terug van een weekendje weg en zagen dat de meeste windmolens niet draaiden vanwege weinig wind daarentegen veel zon voor de zonnepanelen. Maar jullie ondernemen toch weer allerlei leuke uitstapjes om de vakantie zo leuk mogelijk voor iedereen te maken. Petje af.... Liefs van ons