Ystad

21 mei 2022 - Ystad, Zweden

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve en enthousiaste berichtjes. Wat fijn om te lezen hoe jullie met ons meegenieten!

Gistermiddag hebben we, na een schoolochtend van de jongens (dat moet toch ook gebeuren😉), heerlijk gezeild. Het enige nadeel was dat het nogal een schommelkoers was. Veel golven van achteren die onder de boot doorrollen. Dan kun je twee dingen doen: slapen of eindeloos naar de horizon staren (en in Selma’s geval ook heel veel droge cracottes en beschuit eten). Maar los daarvan was het lekker op het water. Tegen een uurtje of vijf kwamen we aan in Ystad. Dit is een stuk leuker en mooier dan de vorige haven en plaats. Daardoor hadden we allemaal het gevoel, dat we nu pas echt in Zweden zijn aangekomen. Dit gevierd met een etentje bij een ontzettend leuk restaurantje in de stad.

Vandaag hadden we een rustdag. Geen school (want weekend) en een dagje niet varen. Het is een relaxte dag. Uitslapen, lezen, rondje hardlopen, klusjes aan de boot. Daarna naar de lokale watersportwinkel, geluncht (oa Zweedse kanelbulle, kaneelbroodjes, die doen denken aan de Zeeuwse bolussen) en door Ystad gewandeld.
Echt een heel mooi stadje met veel oude vakwerkhuizen en een kerk uit de 13e eeuw.

Sankta Mariakerk

Vanaf de toren van die kerk schijnt de nachtwaker elke avond op zijn hoorn te blazen ten teken dat alles in orde is en iedereen gewoon kan gaan slapen. We hebben hem alleen gisteravond niet gehoord…

1. Monique en René:
    21 mei 2022
    Wat een mooie verhalen en fijn dat jullie zo genieten! Groetjes van ons allemaal.
  2. Iefke:
    22 mei 2022
    Goed te zien dat jullie de goede Zweedse gewoonte van de fika al eigen aan het maken zijn! Geniet ervan
  3. Jos:
    22 mei 2022
    Dat jullie de nachtwaker niet gehoorde hebben, betekent dat dan dat niet alles in orde is of dat je je oren uit moet laten spuiten?😉😘
  4. Dick en Gerry van den Boom-Voskamp:
    22 mei 2022
    Weer een mooie verhaal en foto's. Oom Dick volgt jullie ook via Marine Traffic en kan zo zien waar jullie varen Ook dat vindt hij leuk om te zien.
  5. Linda:
    25 mei 2022
    Leuk om te lezen! En stiekem jaloers vanwege de kanelbulle!