Twee dagen Laboe

14 mei 2022 - Laboe, Duitsland

Gisteren en vandaag hebben we ons prima vermaakt in Laboe aan het Kieler Fjord. Gisterochtend moesten de jongens aan het werk voor school (rustig werken zonder herrie van de motor, dat was wel fijn). Daarna zijn we het dorp ingegaan. Toevallig is er deze dagen de lokale kunst- en handwerkmarkt. Leuk om overheen te struinen en flamküchen of een Deens ijsje te eten;-) Na de markt zijn we doorgelopen naar de onderzeeër die hier op strand ligt. Deze U995 is nog gebruikt in de Tweede Wereldoorlog en heeft toen op de Noordzee gevaren. De jongens hebben met veel interesse de onderzeeër bewonderd en waren er vooral van onder de indruk dat de bemanning onder een torpedo moest slapen. Tegenover de U995 staat nog een imposant monument voor alle gevallen mariniers.

Vandaag hadden we mooi de gelegenheid om de motor van het bijbootje uit te proberen. De jongens vonden het heerlijk om lekker door de haven te varen. Verder niet heel veel meer gedaan, dan nog wat te lezen, een keer over de markt te lopen en boodschappen te doen voor komende dagen.

1. Jos:
    15 mei 2022
    Wat is die onderzeeër indrukwekkend zeg.
  2. Henk Damiaans:
    15 mei 2022
    leuk om te zien allemaal
  3. Roelien:
    15 mei 2022
    Leuk om mee te lezen met jullie avontuur! En dat eerder deze week op een van de bordjes of all places Almere stond!!! :)
  4. Erwin:
    16 mei 2022
    Namens oma: Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat Kasper en Ruben zo hun schooljaar kunnen afmaken
  5. Bart:
    17 mei 2022
    Nee, een Geep, geloof ik.