Lange tochten

16 mei 2022 - Fejø, Denemarken

Gisteren en vandaag hebben we lange tochten gemaakt. De wind houdt helaas geen rekening met onze route, dus veel op de motor gevaren. Vandaag het laatste stukje wel lekker kunnen zeilen, gelukkig.

Gisteren hebben we de overtocht gemaakt van Laboe naar Bagekop op het Deens eiland Langeland. Onderweg bedacht Emiel dat we wel even een hengeltje uit konden gooien voor een vers visje. Hadden we binnen 1 minuut gewoon een vis aan de hengel. Help! En nu?! Het was nog een mooie vis ook. Het blijkt dat we niet zo geschikt zijn voor vissen. We vonden het zo zielig dat Emiel hem zo snel als kon losgemaakt heeft en weer terug in zee gegooid heeft. Dus geen verse vis op het menu…

Vis gevangen!
Bagekop is een ontzettend leuk haventje. Het doet gelijk heel Scandinavisch aan. We hadden direct voor ons een uitkijktoren waarvan we mooi uitzicht op de haven hadden.

Uitzicht op de boot

’s Avonds nog naar Gustav Klint gewandeld. Vanaf daar heb je een mooi uitzicht op het Kieler Fjord en op de nog iets verder gelegen Dovns Klint.

Vandaag na 7 uur varen aangekomen op een klein eilandje genaamd Fejø. Wat een leuk karakteristiek eilandje! Het is een klein eilandje boven het grotere Deense eiland Lolland en heeft ongeveer 600 inwoners. Net zoiets als Veessen en buitengebied, maar dan als eiland-;) Bij de lokale zeilvereniging een biertje gedronken en daarna een rondje gewandeld. Echt genieten hier.

Heerlijk Deens biertje na een lange tocht

1. Iefke:
    16 mei 2022
    Hey Selma en Emiel, ik geniet van jullie mooie reisverhalen. Je zou er bijna zin in vakantie van krijgen…. Ik hoop dat de wind jullie wat gunstiger gezind gaat zijn!
  2. Roeland de wilde:
    17 mei 2022
    Hi Emiel and family. Via .nl ben je beter te volgen dan via .nu...( knipoog )😉Jullie zien er volop genietend uit, goede vaart en fun met elkaar.
    Roeland
  3. Bart:
    17 mei 2022
    leuk hoor. was dat een sneep?
  4. Belinda:
    19 mei 2022
    Nou, die vis had ik niet van het haakje durven halen. 🙃
    Geniet van jullie reis, we volgen jullie graag.
  5. Marion de Vries:
    19 mei 2022
    Wauw Selma, wat een avontuur. Ik volg jullie van afstand. Heel veel plezier en stay safe!