Door het Kielerkanaal

12 mei 2022 - Kiel Canal, Duitsland

Gisteren en vandaag de route door het Kielerkanaal afgelegd. Een bijzondere ervaring. Veel grote schepen en een aantal mooie bruggen gezien. Ook veel pontjes. En een combi daarvan…

Hangende pont bij Rendsburg

Gisteren begon het weer rustig, maar in de loop van de dag trok de wind flink aan. Het aanleggen in Rendsburg ging daardoor niet helemaal zoals het de bedoeling was. Laten we zeggen, dat we in de box naast die waar we in gevaren waren, terecht kwamen, terwijl de touwen nog wel om de palen hingen in de eerste box. Emiel heeft die met gevaar voor een nat pak er weer af weten te halen;-)

Even de lijnen terughalen
Na dit avontuur hebben we een wandeling door Rendsburg gemaakt, wat een leuk plaatsje is.

Het restaurant op de haven staat goed bekend, dus wilden we daar graag gaan eten. Helaas was het vol, waarna we terecht gekomen zijn bij de lokale Italiaan. Dit was eigenlijk verrassend leuk, in zo’n gewelfde kelder. En het eten was heerlijk.

Vandaag verder met onze tocht over het kanaal. Het ging hartstikke goed. Alleen die sluizen zijn wel een gedoe. Zoals in de video te zien is, moet je aan vlonders aanleggen. Die drijven op het water, wat vanaf onze boot een flinke sprong is. En dat bij windkracht 5. Maar het is ons, met hulp van Kasper, gelukt.

En toen waren we op de Oostzee! Of eigenlijk nog in de Kieler bocht😉.
We zijn naar het plaatsje Laboe gevaren. Hier blijven we een paar dagen. Over een dag of twee wordt er iets minder wind voorspelt en kunnen we rustig de oversteek naar het eerste Deense eiland maken.

En dan eindelijk de sluis door en de Oostzee op

1. Rinie Prins:
    12 mei 2022
    Wat een prachtig avontuur. Ik geniet van jullie verslag en de mooie foto's.
  2. Rijni:
    12 mei 2022
    Wat heerlijk dat we mee kunnen genieten ... Een hangende pont, het aanleggen bij windkracht 5, sluizen die anders zijn dan bij ons. En dit is dan nog maar Duitsland, we kijken uit naar jullie verdere belevenissen. Liefs van ons, R&R