Stockholm (vervolg)

9 juni 2022 - Stockholm, Zweden

Gisteren hadden we het plan om naar de markthallen te gaan en daar ook te ontbijten. De markthallen zijn erg mooi, maar iets chiquer dan we hadden verwacht. Daarom het plan om er te ontbijten laten varen en een klein gezellig bakkertje gevonden waar het iets relaxter zitten was.

MarkthallenNa de markthallen de metro gepakt naar de stadsbibliotheek. We zijn zoiezo grote boekenfans, maar het zou ook een erg mooi gebouw zijn. Helaas stond de bieb van binnen helemaal in de steigers, dus we hebben er weinig van kunnen zien.

Na een “middagpauze”, waarin Emiel zijn nieuwe hardloopschoenen uitgeprobeerd heeft en Kasper en Ruben schoolwerk hebben gedaan, zijn we richting Södermalm gegaan. Wat volgens de reisgids misschien wel de mooiste straat van Stockholm moest zijn, viel ons (los van de bouwsteigers) nogal tegen. Maar het uitzicht over Stockholm was wel fenomenaal. Daar hebben we onder het genot van een ijsje en kop koffie van genoten.

Stockholm vanaf het mooiste uitzichtpunt van de stad
De wijk Söderhalm is een leuke wijk met hippe winkels en gezellige eettentjes. We hebben er lekker gegeten, waarbij Emiel zich gewaagd heeft aan rendierenvlees.

En nu zitten we alweer in de trein naar ons tijdelijke ‘huis’. We hebben genoten van Stockholm, maar zijn ook wel weer blij om de drukte van de grote stad achter ons te laten. Toch niet echt stadsmensen😉.

1. Elly Kroon:
    9 juni 2022
    Wat een prachtige stad is Stockhol zeg. En slim om veel lopend te doen, dan zie je het meest.😉
    Op weer naar de boot en het water ende rust. Goede reis verder😘
  2. Rijni:
    9 juni 2022
    Heerlijke jullie verhalen! Herinneringen komen weer boven, vooral dat uitzicht op Stockholm weet ik me nog goed te herinneren.
  3. Dick en Gerry van den Boom-Voskamp:
    9 juni 2022
    Weer heel leuk om mee te genieten. Het schip de Vasa stond ook in een vitrinekast bij de zandsculpturen in Garderen en oom Dick wist het een en ander erover te vertellen aan Ellen en Bart! En wat ons weer opvalt dat het erg stil is in de straatjes.
    Lieve groetjes van ons.