Toch nog geen afscheid van Zweden

7 juli 2022 - Styrsö, Zweden

Nog even het laatste nieuws😉 Nadat we vanmiddag het zeil weer konden ophalen (Binnen 2 uur klaar, wat een service!), was het plan door het scherengebied ten zuid-westen van Göteborg te varen en dan het Kattegat op richting Denemarken. Het scherengebied is prachtig, maar we zaten er toch nog niet helemaal met ons hoofd bij. We hadden het zeil er eerst niet helemaal goed weer op gezet. Nadat we dat goed gedaan hadden, ging het ineens toch weer harder waaien. Dus toch maar een tweede rif erin. En ondertussen twijfelen of we nou wel door moesten zetten of toch maar hier ergens aan moesten leggen. Maar we wilden het toch proberen. Eenmaal op open zee was het Selma en de jongens toch te heftig. Windkracht 6 en flink hoge golven. Dus toch maar weer omgedraaid.

Nu liggen we op het eilandje Styrsö. En het is een heel leuk eilandje. Het is een soort Zweeds Waddeneiland. Veel vakantiewoningen (maar dan wel op z’n Zweeds) en ze rijden hier rond in golfkarretjes, want gewone auto’s mogen hier niet komen. Emiel zei, dat we dan misschien wel verwaaid liggen, maar dan wel mooi verwaaid.

Uitzicht over het eiland

1. Jos:
    7 juli 2022
    'Mooi verwaaid' die moet ik onthouden.
  2. Dick en Gerry van den Boom-Voskamp:
    9 juli 2022
    Wel erg fijn dat er een zeilmaker was die tijd had! En toch nog even genieten van Zweden, ook een leuke bijkomstigheid.
    Liefs van ons