Een goed begin…

8 mei 2022 - Norderney, Duitsland

Na een lange tijd voorbereiden zijn de trossen op vrijdagavond om 18.00 los gegaan. Nog even zwaaien naar iedereen op de kade vertrokken we eerst op de motor naar het IJsselmeer. Op het IJsselmeer nog geprobeerd om te ze zeilen maar er was echt te weinig wind. Het was dus motoren naar Makkum. Rond 2 uur s’ nachts waren we er. Volgende ochtend was het eerst wachten tot het tij vanaf de sluizen mee ging staan. Rond 12.30 door de sluizen en rond 16.00 waren we thv Vlieland. Vanaf Vlieland was daarna het plan om door te varen naar Helgoland. De hele reis moesten we aan de wind zeilen en s’ morgensvroeg besloten we na een koude maar mooie nacht om naar Norderney te varen. Steeds windkracht 4 gehad, nieuwe boot vaart lekker. Rond 10.00 uur waren we in norderney.
Echt een heerlijke dag op norderney gehad, lekker ontspannen op terrasjes gezeten in de zon. Wat een begin van de vakantie!
Morgenvroeg verder naar cuxhaven met weinig wind, zal veel motoren worden.